Hirdetés

Hihetetlen, de mikrózva „egészségesebb” a gomba!

A BBC egy kutatás alapján azt írta, hogy a gomba elkészítésének legegészségesebb módja az, ha kevés olajjal grillezzük, esetleg mikrózzuk.

Grillezett gomba

A BBC szerint jelentősen emelkedik a sejtjeinket védő antioxidánsok szintje a gombában a grillezés és mikrózás hatására, míg a főzéssel és a bő olajban történő sütéssel éppen ezektől az értékes összetevőktől „fosztjuk meg” a gombaételt.

A spanyol kutatásban négyféle gomba tápanyagtartalmát és tulajdonságait elemezték a főzés előtt és ezt követően, aminek során az alábbiakra derült fény:

  • A bő olajban sütés hatására az antioxidánsok, illetve a fehérjék és szénhidrátok egy része is elveszett a gombából;
  • A mikrózás vagy grillezés hatására azonban nő az antioxidánsok szintje;
  • Egy kevés olaj hozzáadása növeli a gombák tápanyagtartalmát;
  • Ha kevés olívaolajjal grillezték a gombákat, akkor úgy nőtt a telítetlen zsírsav tartalom, hogy ezzel nem lett kalóriadúsabb az étel.

A gomba rendkívül egészséges eledel, hiszen fehérjéket, esszenciális aminosavakat, rostokat, és számos vitamint – többek között B-, C- és E-vitamint – tartalmaz, emellett pedig alacsony a kalóriatartalma és kevés benne a zsír.

A gomba magas antioxidáns tartalma miatt a szabad gyökök ellen is segíthet védelmet nyújtani – utóbbiak jelenléte a szervezetben a szívbetegség és rák kockázatát is növelhetik.

Ne felejtsd el megosztani, ha tetszett a cikk!
Hirdetés