Hirdetés

Így trükköznek a szupermarketek

Azt persze senki sem gondolja, hogy a kisebb-nagyobb szupermarketek nem élnek néhány jól ismert trükkel azért, hogy a vásárlók minél több terméket dobáljanak be a kosaraikba, valamint, hogy az áruik kelendőnek és frissnek tűnjenek.

shelves in a supermarket
shelves in a supermarket

Az emberiség, ebből kifolyólag pedig a vásárlók nagyobb része is jobbkezes. Martin Lindstrom marketing-szakértő elmondta, hogy éppen ezért az olyan kelendő termékeket, mint például a tejtermékeket, vagy a húsokat jobb oldalra helyezik, a boltot pedig az óramutató járásával ellentétes irányba járjuk körbe. Ezzel azt érik el, hogy a polcok közelebb lesznek a vásárlókhoz. A szakember szerint az ilyen módon elrendezett üzletek eladása körülbelül hét százalékkal nagyobb. Emellett az is lényeges, hogy tejtermékek a hűtő végén legyenek, hiszen ezekből sokan vásárolnak, így amíg az ember eljut odáig, más is belepottyanhat a kosárba.

Mindennek meg van a maga helye. Az áruházak igyekeznek mindig naprakészek lenni a vásárlási szokásokkal kapcsolatban. Ezáltal megfigyelték azt is, hogy az akciós termékeket érdemes mindig a sorok végére rakni, hiszen mindig ott figyelhető meg a legtöbb impulzusvásárlás. Azokat a termékeket pedig, amik a felnőtteket érintik, nyilvánvalóan az ő, míg a csokoládékat, a játékokat és az ehhez hasonlókat pedig a gyerekek szemének magasságába helyezik el.

pexels-photo-24413

Azzal a szituációval bizony ritkán találkozunk, hogy egy dolgozó azt mondja nekünk, “megnézi hátul, a raktárban”. Az üzletek egyik legfőbb szabálya ugyanis: azt veszed meg, amit látsz a polcokon.

A lejárati dátum is sokakat félrevezethet. Az, hogy valami a minőségét megőrzi, még nem egyenlő azzal, hogy a lejárati dátumot követő napon már meg is romlik. Na ez persze nem jelenti azt, hogy bátran igyunk egy hónapja lejárt tejet, csupán annyit, hogy ezáltal is próbálják rávenni az embereket arra, hogy a szavatosság lejártához közel, minél előbb fogyasszák el az adott terméket és jöjjenek újat vásárolni.

Az idő lassan telik vásárlás közben. Ritka, hogy olyan áruházba lépünk, ahol a falon órák, vagy éppen terebélyes ablakok “hirdetnék”, hogy mennyi ideje kóborlunk. Így az időérzékünket is kissé elveszítjük. Ezt a technikát egyébként a kaszinókban is alkalmazzák. Emellett az is megfigyelhető, hogy az üzletek padlója sokszor kisebb méretű járólapokkal van kirakva. Erre nagyon egyszerű a magyarázat: ha gyorsan toljuk a kosarat, az hajlamos nagyobb zajt csapni a kis mozaikokon. Ezáltal kissé arra vagyunk “kényszerítve”, hogy nyugodtabban haladjunk. Így pedig a vásárlás is könnyebben megy.

fruits-grocery-bananas-market

Azzal tisztában vannak a boltosok, hogy például a banán esetében mi az a szín, amit a leginkább megvesznek a vásárlók. Éppen ezért igyekeznek is olyan árnyalatú gyümölcsöket kihelyezni. Erre pedig néha még bizonyos világítási módokkal is próbálnak rásegíteni. Emellett az is ismert, hogy a zöldségek és gyümölcsök sokkal kívánatosabbak, ha vizet spriccelnek rájuk. Így ugyanis frissebbnek tűnnek. Ezzel azonban azt érik el, hogy gyorsabban meg is romlanak, na meg mérlegelésnél többet is fognak nyomni.

Ne felejtsd el megosztani, ha tetszett a cikk!
Hirdetés