Hirdetés

Néhány zöldség kifejezetten megnehezíti a fogyókúrát

borsoskukorica

A Harvard Közegészségügyi Iskolájának munkatársai több mint 130 000 amerikai étkezési szokásait vizsgálták 24 éven keresztül. A kutatók négyévente kitöltettek velük egy kérdőívet arról, hogy milyen gyakran fogyasztanak 131 meghatározott ételből, beleérve sok zöldséget és gyümölcsöt is. A résztvevők rendszeresen mérték testsúlyukat, továbbá információval szolgáltak a dohányzásukkal, a testmozgásukkal, a tévénézésükkel és más életmódbeli viselkedésükkel kapcsolatban.

Az adatokat más célokra is felhasználták, ám az egyik leglényegesebb a zöldség- és gyümölcsfogyasztásnak összefüggése a testsúly-változást illetően.

Míg gyümölcsökből minden extra napi adag négy év alatt 20 dekás fogyást eredményezett, addig a sokkal egészségesebbnek mondott zöldségekkel fele ilyen hatást értek el. Az áfonya bizonyult az első számú zsírégetőnek, aminek a kulcsa a polifenolokban lehet.

Na de akkor mely zöldségeket kerüljük el, ha fogyni akarunk? A zöldborsót, a kukoricát és a burgonyát mindenképpen, de a csodazöldségnek titulált zellert se erőltessük. Helyettük viszont az áfonya mellett jöhet karfiol és az aszalt szilva, ezek ugyanis mind hatásos zsírégetők.

A Harvard kutatói azonban úgy vélik, hogy a sikerhez elsősorban a barna rizst és a teljes kiőrlésű kenyeret kell választania köretként.

Az eredményekről szóló tanulmány a PLOS Medicine című szaklapban jelentek meg.

Ne felejtsd el megosztani, ha tetszett a cikk!
Hirdetés