Hirdetés

Segíthet a fogyásban a fehérjében gazdag reggeli

A tejtermékek fogyasztása segítséget nyújthat a fogyásban, de akár a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésében is – írta az Independent a Tel Avivi Egyetem tanulmánya alapján.

Reggelire érdemes lehet tejtermékeket enni (Forrás: healthimpactnews.com)
Reggelire érdemes lehet tejtermékeket enni (Forrás: healthimpactnews.com)

Korábbi kutatások szerint hosszú távon valamelyest könnyebb úgy fogyni, ha reggel fehérjében gazdag, viszonylag nagyobb mennyiségű ételt veszünk magunkhoz, ebédre valamivel kedvesebbet, míg vacsorára a legkevesebbet – így ugyanis a legtöbb ember a nap legnagyobb részében jóllakottnak érezte magát, s vércukorszintje is kiegyensúlyozottabb volt, valamint kisebb eséllyel evett meg „plusz” élelmiszer-mennyiséget.

A szakemberek szerint azonban az is fontos, hogy milyen típusú fehérjével indítjuk a napot. A Tel Avivi Egyetem kutatói szerint a tejsavóban található fehérje volt a leghatékonyabb a vércukorszint normál szinten tartásában – így összességében még a tojásnál vagy a tonhalnál is értékesebbnek bizonyultak ilyen szempontból a tejtermékek.

A kutatásban 48 elhízott vagy túlsúlyos személyt vizsgáltak, akik 2-es típusú cukorbetegségben is szenvedtek. A vizsgált személyek átlagos életkora 59 év volt, és 23 hónapig kellett az egyes csoportoknak a háromféle, ám azonos energiatartalmú menü egyikét fogyasztaniuk.

Az első csoport jórészt tejtermékekben gazdag reggelit kapott, így például különböző tejes turmixokat, shake-et, míg a második csoport más, állati eredetű fehérjét, így tojást vagy tonhalat evett. A harmadik csoport magas szénhidráttartalmú reggelit kapott.

Már a kutatás legelején, azaz 12 hét elteltével felfigyeltek arra, hogy a reggelire tejtermékeket fogyasztók átlagosan 7,6 kilogrammot adtak le, míg a másféle fehérjét fogyasztók átlagosan 6,1 kilogrammal lettek könnyebbek. A harmadik csoport tagjai 3,1 kilogrammot vesztettek súlyukból.

Dr Daniela Jakubowicz, a Tel Avivi Egyetem professzora elmondta, hogy a tejsavóban található fehérjék jelentősen befolyásolják az úgynevezett ghrelin hormont, amely az éhségérzetet kiváltja. Éppen ezért az ilyen fehérjében gazdag italok fogyasztása reggelire nagyon hasznos lehet akkor, ha fogyni szeretnénk, de hasonló fehérjék megtalálhatóak sok tejtermékben is. Jakubowicz szerint problémát jelent, hogy több országban éppen szénhidrátban gazdag ételeket esznek reggelire, és csupán kevés fehérjét vesznek magukhoz reggel az emberek.

Ne felejtsd el megosztani, ha tetszett a cikk!
Hirdetés