Menü Bezárás

Mit együnk reggelire?

A napi legalább háromszori étkezésnek egy igen kiemelkedő eleme a reggeli. Hogy ekkor mit eszünk, az egész napunkra hatással lehet. Az Independent egy dietetikust kérdezett arról, milyen ételekkel érdemes indítani a napot.

Változatos reggeli (Forrás: silk.com)
Változatos reggeli (Forrás: silk.com)

Noha a reggeli étkezés igen fontos, a szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy egyetlen étkezést sem szabad a többinél sokkal hangsúlyosabbnak tekinteni – így nem érdemes „úgy reggeliznünk, mint egy király”, hanem inkább csupán ésszerű mennyiségű ételt vegyünk magunkhoz.

Mi több, a brit lap által megkérdezett egészségügyi szakértő, Emma Stevenson szerint egyénenként eltérő lehet még az is, hogy kinek milyen reggeli felel meg a leginkább. Szerinte előfordulhat, hogy ami egy ember esetében megfelelő és egészséges reggelinek számít, az másoknál hosszú távon problémákhoz vezet. Megjegyezte, mindenkinek meg kell találnia, mi az a reggeli, amire hosszú távon is futja a fizetéséből, s ráadásul még életmódjához is jól illeszkedik.

Kifejtette, hogy önmagában az, hogy eszünk valamit reggelire még nem feltétlenül egészséges, és egy csokoládészelet például egészen más hatást vált ki, mint a teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, vagy akár a gyümölcsök. Mégis, azt javasolja, aki teheti, ne hagyja ki a reggelit – a napi táplálékszükségletünknek szerinte 20-25 százalékát kellene fedeznie a nap első étkezésének. Ez azért is fontos, mert jellemzően azok az emberek, akik rendszeresen reggeliznek, sokkal kiegyensúlyozottabban étkeznek a nap többi részében is.

Ami a reggeli összetételét illeti, a dietetikus szerint az egyik legfontosabb, hogy minden ételféleségből vegyünk magunkhoz valamennyit – gyümölcsből, fehérjéből, de szénhidrátból is. A teljes kiőrlésű gabonák hasznos alkotóelemei lehetnek a reggelinek. Ugyancsak praktikus, hogy a napi ötszöri zöldség- és gyümölcsadagunk első részét ekkor vegyük magunkhoz. Ha pedig lehetőségünk van halat, húst, esetleg magas fehérjetartalmú babot, tojást enni, éljünk a lehetőséggel! (Igaz, a tükörtojás például igen sok olajjal készül, amit a fogyókúrázóknak szem előtt kell tartaniuk.)

Ne felejtsd el megosztani, ha tetszett a cikk!

Kapcsolódó cikkek