Menü Bezárás

Mi mindenre jó a pisztácia?

A pisztácia nem csupán nagyon finom és tápláló eledel, de bizony az egészségünkre is remek hatással lehet. Az anyagcsere folyamatokat kedvezőbbé teszi, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata csökkenthető fogyasztásával, az egyszeresen telítetlen zsírsavai pedig segítik a vitaminok felszívódását.

A pisztácia sok fehérjét és ásványi anyagot tartalmaz (Forrás: orujtravel.com)
A pisztácia sok fehérjét és ásványi anyagot tartalmaz (Forrás: orujtravel.com)

A pisztácia tápanyagtartalma egészen kiváló, azon felül, hogy egy csésze pisztáciában megközelítőleg 710 kilokalória van, amelyből közel 515 kalória zsírokból származik, ezen zsírok nagyrészt egyszeresen telítetlen zsírsavak. Az egyszeresen telítetlen zsírsavak nem rakódnak le a vérerek falaira, ezeket szokás továbbá „jó fajta zsíroknak” nevezni, amelyek könnyen elégnek, nem halmozódnak fel. Emellett a vitaminok felszívódását is nagyban segítik, valamint az idegrendszer működésére is kedvező hatással lehetnek.

Arginin is nagy mennyiségben található a pisztáciában, amely vegyület a szervezet anyagcsere folyamatában játszik kiemelkedő szerepet, a és segít a nitrogén-oxid szint növelésében. A nitrogén-oxid annak megelőzésében játszhat fontos szerepet, hogy a vérerek falain koleszterin rakódjon le.

Pisztácia: a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is segíthet (Forrás: Wikipédia)
Pisztácia: a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is segíthet (Forrás: Wikipédia)

Több kutatás is bizonyította már, hogy a pisztácia fogyasztásával a vér koleszterinszintje csökkenhet, így segíthet megelőzni a szív-és érrendszeri betegségeket. Napi 50-80 g pisztácia fogyasztása ajánlott, de érdemes emellett figyelni arra is, hogy a kalóriabevitelt ne növeljük túlzottan – hiszen a pisztáciában igen sok kalória található.

A pisztácia egy tanulmány szerint átlagosan 10%-al is mérsékelheti a stressz okozta magas vérnyomást – a kifejezetten stresszes életet élők számára ezért is előnyös lehet a fogyasztása.

A pisztácia antioxidánsokban gazdag: ezek az anyagok a test sejtjeinek károsodását segíthetnek megelőzni. Ezen felül már napi fél csésze pisztácia elfogyasztásával is biztosíthatjuk a szervezetünk számára szükséges ásványokat, így a kalciumot, a vasat, a magnéziumot és a rezet. Az ásványi anyagokon túl viszonylag sok fehérjét is magunkhoz vehetünk vele, ami például az izomzat felépítéséhez elengedhetetlen.

(A pisztácia ugyan csökkentheti a stressz hatását, a fenti esetben annak mértékét minden bizonnyal növelte.)

Ne felejtsd el megosztani, ha tetszett a cikk!

Kapcsolódó cikkek